Tänään olen viimeistellyt kudottuja joululahjoja, eli päätellyt ja yhdistellyt kappaleita. Koska luulen, että näiden saajat eivät käy täällä, niin paljastetaan nyt, mitä olen saanut aikaan. Vielä pitäisi yhden pitsineulesukat kutoa, lanka on jo valmiina odottamassa.

Tätä jo näytinkin puolivalmiina. Nyt sain kappaleiden osat neulottua yhteen. Olen oikein tyytyväinen aikaansaannokseeni (ja ainakin yksi on jo tilattu tehtäväksi joulun jälkeen... huoks!)

Lanka Seiskaveikkaa, ohje Novitan lehdestä syksy 2010

Kunhan Kaksosjätkä tänään tulee käymään, saa toimia mallinukkena, ja sovitan, miltä tuo näyttää miehen päällä. Komee pusero  mun mielestä

Ja tällaisen läjän olen kutonut. Sukat menee mun kavereille, eli Perintömiehelle ja hänen ensimmäiselle vaimolleen. Läjän alla on ns tuubi, oikeilla ja nurjilla silmukoilla tehty makkara, jonka voi levittää hartioillekin, tai vetää hupuksi pään päälle. Tuubin ohje on Novita-lehdessä talvi 2009, lankana Puro. Tylsähköä kutoa, laskin siinä joutessani, että tuubiin tuli noin 25.000 silmukkaa. Kuvasta ei näe, millainen se on  päällä, mutta Kaksoslikalle kokeilin, ja hyvin toimi.

Kirjoneulesukat menee mun Perintömiehelle, vasemman sukkahousulahkeen miehelle. Lankana Seiskaveikka, Novita Talvi 2008

Ja Perintömiehen ensimmäinen vaimo (siis mie olen se seuraava vaimo ) saa Nalle-langasta ja Rose-mohairista tehdyt lammassukat. Harmi kun ei itselle viitsi koskaan tehdä mitään näin monimutkaista. Malli Novita 2009

Niin ahkerasti olen puikkoja kilistellyt, että mulla on rakot sormissa