Mimosa  on saanut aikaan omaan blogiinsa hauskan listan N-kirjaimella alkavista sanoista. Siis idea on, että joku antaa kirjaimen, ja on listattava 10 tällä kirjaimella alkavaa sanaa, ja kerrottava, mitä nuo sanat itselle merkitsevät. Tein Mimosalle kirjaintilauksen, ja sain itselleni H-kirjaimen. Tässä siis oma H-listani:

1) Hieroja: kunpa olisi rahaa käydä useammin. Sisko on koulutettu aroma- vyöhyke- psykologinen vyöhyketerapeutti, ja hänen pöydälleen nukahdan joka kerta. Valitettavasti Hesaan saakka on vähän pitkä matka ajella hoitoihin. Mutta terkkuja vaan oikein paljon hoitsu-siskolle <3 Ja omallekin hierojalleni, joka välillä on hengenvaarassa kanssani. Mulla kun on tapana potkaista kun tekee kipeää.

2) Hellsten: Tommy Hellstenin pikkuinen kirja "Elämän paradoksit" toimi Raamattunani erokriisissä. Palaan kirjaseen aika-ajoin edelleenkin. Pienessä paketissa paljon viisautta!

3) Herkuttelu: olisi niin ihanaa, kun voisi mättää naamaansa kaikkia herkkuja, mitä mieli tekeekin. Suklaata, irttareita, leivonnaisia, kermaperunoita, pizzaa, roskaruokaa! Vaan näillä kiloilla on niin turhan usein kiellettävä itseltä herkut. Mutta oottakaas kun joulu tulee! Sitten en kaloreista piittaa!

4) Huolehtiminen: mie oon kova huolehtimaan. Lapsista pitäisi kantaa huolta aina vaan, vaikka ovat jo isoja. Yritän sentään olla kysymättä ennen pidempää automatkaa, että tarviiko käydä pissalla ennen lähtöä. Mutta syömiset, lämpimästi pukeutuminen, kotiintuloajat, kaikesta voi kehittää huolehtimisen aihetta. Ehkä mie haluan, että minuakin vielä joku tarvitsee..

5) Hopeahääpäivä: ei ehtinyt kohdalleni koskaan. Ehdin olla naimisissa melko tasan 21 vuotta, eikä näy uuttakaan kosijaa, jonka kanssa ehtisi juhlia 25-vuotista avioliittoa. Mutta ystävieni järjestämä hopeahääpäiväjuhla oli yksi hauskimmista juhlista, missä olen ollut mukana.Juhlasta on kolme vuotta, ja vieläkin välillä sitä porukalla muistellaan.

6) Herätyskello: inhottava herätä kellon ääneen. Siispä minulla on kelloradio, joka herättää vienoon musiikkiin silloin kun täytyy herätä tiettyyn aikaan. Yleensä herättäjäni on karvaista mallia. Viivi tulee sänkyyni klo 07.10 ja nuolee naamani, kaulani ja hiukseni niin perinpohjin, että pakko on nousta.

7) Hulluttelu: isältä peritty ominaisuus. Minulla ei ole mitään kynnystä heittäytyä hulluttelemaan yleisillä paikoilla. Kerran minulle ei tarjoiltu ravintolassa, koska olin kuulemma liian humalassa. Olin selvinpäin ja kuski. Olen myös seisonut Alkon edessä viinakassit kilisten ja näytellyt umpihumalaista keskellä päivää. Kaverin miehen piti ottaa meidät siitä auton kyytiin. Hän ajoi ohi, ei ollut tuntevinaan. Juhlien kohokohta on yleensä se, että minua ja tuota samaista kaverini miestä pyydetään laittamaan sukkahousut päähän ja litistelemään naamaa sen avulla. Kokeilkaapa. Olette takuulla rumia!

8) Häly: en kestä! Mulla ei ole mitään saumaa asua kaupungissa, hermostun hälyyn ja meteliin. Yksi hälyn muoto on metallimusiikki, jota Kaksosjätkä yrittää välillä mulle tarjota kuunneltavaksi. Mitä vanhemmaksi tulen, sen enemmän häiriinnyn metelistä ja hälystä.

9) Hiihto: elämässä pitää olla periaatteet, joiden mukaan elämänsä rakentaa. Mun periaatteet on: en mene kylmään veteen, en juo piimää enkä hiihdä! Hiihtäminen on ällöttävää hinkkaamista, koskaan ei osaa pukeutua sopivasti, sukset ei luista tai sitten ne lipsuu, ja alamäessä menee turvalleen. En tykkää!

10) Hanni: mie ite. Harvat sanoo mua Hanniksi, mutta siitä nimestä itse tykkään eniten. Hansuksi useimmat minua nimittää. Hanniksi minua sanottiin lapsuuskodissa. Äitini piti tarkkana talousihmisenä tilikirjaa, jota kerran selailin. Joka ainoa penni oli laitettu ylös. Yhdessä sarakkeessa luki:"Hannille 5 penniä". Mitähän mie sillä ostin, punaisen tikkarin myymäläautolta varmaan.

Jos joku haluaa tehdä samanlaisen listan, mulle saa tehdä kirjaintilauksen. Mie olin ainakin onneni huipulla, kun sain taas tehdä listaa. Niin pienestä niin onnellinen!