No nyt sen teen! Aikaa sitten Hehkuvaiselta saamani tunnustus on jo kaapissa, mutten ole tehnyt siihen kuuluvia läksyjäni, enkä jakanut eteenpäin. On aika!

Siis tällaisen kauniin sain kaappiini, ja kauniit saatesanat mukaan Hehkulta: "Hannin lätinät saavat hyvälle tuulelle. Periaatteessa inhoan sanaa "elämänmakuinen", mutta tämä blogi on sellainen hyvässä mielessä. Hanni on monessa asiassa idolini, toivon että minä olen joskus isona yhtä rohkea ja reipas kuin hän." (tuosta rohkeudestani jo laitoinkin oman kommentin Hehkulle )

Ja eihän näitä ilmaiseksi jaella, Haasteeseen kuuluu, että pitää:

1. Kiittää tunnustuksen antajaa. (kiitos, Hehkuvainen!)
2. Antaa tunnustus kahdeksalle bloggaajalle.
3. Ilmoittaa näille kahdeksalle tunnustuksesta.
4. Kertoa kahdeksan satunnaista asiaa itsestäni sekä vastata kysymyksiin.

Tämä jämähti aiemmin siihen, etten keksinyt kahdeksaa satunnaista asiaa itsestäni, ainakaan sellaisia, mitä ette jo tiedä. Vähän vanhan toistoa voi tässäkin tulla:

1. Mulla on jonkin asteinen hahmotushäiriö. Eli luki-mutta jokin muu. Joudun esim tosi kauan miettimään näitä kahta kirjainta, kumpi on kumpi, ja usein kirjoitan ne nurinpäin huomaamatta itsekään.  b-d

2. Kiroilen nykyään aivan tajuttomasti! Ilmeisesti kiroilen nyt pois ne kaikki rästit, jotka jäi kiroilematta kun muksut oli pieniä. Pienikin asia kun menee pieleen, niin suusta alkaa suoltaa kamalaa tekstiä. En edes yritä korjata asiantilaa

3. Mistä tuli mieleeni, että sunnuntain lenkillä tuli vastaan nainen, joka mäkätti mulle koko matkan ohi juostessaan siitä, että näki Viivin olevan irti (kytkin sen heti kiinni kun nainen tuli näköpiiriin). Kun nainen oli ohittanut meidät, sanoin kuuluvalla äänellä: haista sie ämmä pitkä paska Se vain tuli suustani, nainen kääntyi hämmästyneenä katsomaan mua, muttei sanonut mitään. Luuli ehkä kuulleensa väärin.

4. Olen jossain määrin - en ehkä taikauskoinen, mutta sinne suuntaan hörhö kuitenkin. Kun näen kauniin höyhenen tai sulan, otan sen mukaani, koska uskon että se on pudonnut enkeliltä. Pulun, variksen tai harakan höyheniä ei lasketa. Tässä viimeiset löydöt:

5. Jollei mulla ole mitään käsityötä, kudinta tms kesken, en katso telkkaria ollenkaan. Nyt kudon joululahjasukkia ja muuta, joten olen katsonut enemmän telkkariakin. Joskus ei kaikki mene putkeen. Tein yhtenä iltana sukan ja seuraavana iltana sille parin, ja silloin toisena iltana seurasin samalla Täydellisiä naisia. Ilmeisesti jokin herpaantui toisen sukan kohdalla....

6.Mulla on paljon keitto- ja leivontakirjoja, mutta en käytä juurikaan muita kuin yhtä, jonka sain tyhjänä kaverilta lahjaksi vuosia, vuosia sitten, ja jonka olen kerännyt täyteen omia lempiohjeitani. Kirja on päältä jo hieman klähmääntynyt.

Mutta ohjeita täynnä, kaikki hyviä

7. Lisää hörhöjuttuja. Olen miettinyt, mikä on mun oma voimapuuni. Koivu on liian neitseellinen, mänty kuivakas, joten kyllä se on kuusi. Joka aamu Viivin kanssa lenkillä ollessamme omassa "kappelissani" seison hetken kuusen vieressä ja painan kämmeneni lujasti runkoa vasten. Sieltä virtaa voimaa, sen voi tuntea. Kokeilkaa!

8. Olen valmistelemassa - koko syksyn valmistellut - yhtä juttua. Selaillut, kierrellyt tutkimassa, soitellut puheluita... tässä näyte yhdestä tähän juttuun kuuluvasta. Katsotaan, mitä tästä tulee, vai tuleeko mitään.

 

Ja vielä vastaan näihin kysymyksiin:

Suosikkiväri: viininpunainen
Suosikkieläin: koira
Suosikkinumero: 7
Suosikki alkoholiton juoma: veriappelsiini-appelsiinimehu "God morgon". Koukussa!
Facebook vs twitter: facebook
Intohimoni: kaikenlainen käsillä väsääminen, enemmän tai vähemmän onnistuneesti. Mökin remppa. (kuuluu kyllä tuohon)
Saada vai antaa lahja: antaa
Suosikkikuvio: ympyrä
Suosikkiviikonpäivä: lauantai
Suosikkikukka: ruusu

Ja sitten tämä pitää vielä jakaa eteenpäin kahdeksalle. En nyt sen enempiä perustele, kun annan tämän:

Harakalle, Jerikonruusulle, Liskonaiselle, Minzille, Katinkalle, Stanstalle, Vilukissille ja Eijalle. Olkaapa hyvät. Käykää hommiin ja ottakaa palkinto mukaanne.