Ei aina voi kirjoittaa otsikoksi "Mökillä", "Mökkikuvia", "Taas mökillä"... Ymmärtänette ongelman otsikon suhteen

Eilen kuitenkin päätin piipahtaa mökillä. Piipahdus venyi muutamaksi tunniksi, koska mun ompelukoneessa on niin huonot jarrut. Ei mun ompelemaan edes pitänyt alkaa..

Sain postista huutonetin lokerikkoni, ja siihen piti ostaa pari pikkuista esinettä Ei ollut kalliita. Mutta se kauppa on mun tuhoni, sinne en saisi poiketa ollenkaan. Mukaan tarttui myös tuvan kaapin oveen sopiva kyltti.

Isn´t it indeed?

Stanstan ruusutaulu pääsi sängyn yläpuolelle. Tähän olen visioinut vähän muutakin, kunhan rikastun sen verran, että pääsen toteuttamaan visiotani. Mutta ruusutaulu on tähän tullut jäädäkseen. (kuvien laatu on taas huono, mun kameralla en saa parempia, sori taas)

Ns "iso kamari", on ollut alunperin mökin rumin huone, ehdottomasti. Muistatteko tämän:

Kun sain sen tapetoitua, se näytti kovin kylmältä ja kolkolta. Nyt ei enää niinkään, kyllä pikkusälä, verhot ja huonekalut saa kolkonkin kotoisammaksi.

Uusi lokerikko löysi paikkansa seinältä. Ensin ajattelin, että se täytyy maalata valkoiseksi, mutta kun sain sen seinään, muutin mieltäni. Se tuo hieman väriä (liian?) vaaleaan ja värittömään kamariin.

Lokeroihin täytyy viedä lisää täytettä..

Kävin eräänä päivänä K-raudasta etsimässä hyllyjä kaappiini. En löytänyt hyllyjä, mutta tämä tarttui mukaani kahdeksan euron hinnalla.

Mulla oli hyvä perustelu ostokselleni (sen lisäksi, että mökillä on viileää, ja siellä oikeasti tarvii peitettä). Koska en polta tupakkaa, saan ostaa tupakkarahalla jotain kivaa itselleni. Jos polttaisin askin päivässä, polttaisin peittorahan parissa päivässä savuna ilmaan. Ovela mie

Ison kamarin pitsiverho-look. Vaihdoin Madame S-kapan pitsiin.

Kaksolikka meinasi nauruun tukehtua, kun näytin hänelle lintuhäkkiin lennähtäneen uuden asukkaan. Mitä? Mamma ompelee hienon kottaraisen, ja likkaa vaan naurattaa??

Sitten näkymä, joka ahdistaa koko ajan. Pikkukamarin, tulevan ompeluhuoneeni näkymä ikkunasta ulos on kamala. Tämän kimppuun siis aion hyökätä sahoineni ja raivata. Nämä roskapuut tuntuu tulevan ikkunasta läpi Kuvassa näkyvä katto on maakellari. Sen päälle kun saisi sammalta..

Puutarhasuunnitelmani kariutui, kun lumet häipyivät pihasta. Olin suunnitellut isoa istutusaluetta pihaan, mutta kun lumet lähtivät, paljastuikin asia, jonka olin unohtanut. Se alue on kiveä.. Mitäs tälle tehdään?

Tähän kulmaukseen olin ajatellut pensaita ja perennoja. Meni uusiksi ajatus. En halua istutellakaan pieniä kukkapenkkejä sinne tänne,  teen isommat alueet istutuksille ja loput nurmikkoa. No, tontti on 5000 neliötä, eiköhän sinne pensaitakin jonnekin mahdu. Ruusuja

Jämähdin ompelukoneen viereen, ja syy on mun hierojani. Hieroja tietää, että teen tilkkutöitä, ja kysyi, tarviinko vanhoja, valkoisia liinavaatteita. Sanoin tarvitsevani (idea on jo valmiina). Hän antoi mulle jo yhden revenneen tyynyliinan, jossa oli sininen kirjailukuvio. Leikkasin kuviosta osan kolmioksi, ja aloin pyörittelemään sen ympärille loppuja tyynyliinan kankaita, osan koristelin pitsillä tai brodyyrillä Kokeilun tulos on 25x25 senttinen pala, ja näistä jos tekisi lisää, saisin tyynyn. Tai jos tekisi paljon lisää, tulisi peitto. Katsotaan, mitä tästä kokeilusta seuraa:

Ei oo enempää kuvia. Riittääks nää?