Kävin toissailtana Annelin luona kahvittelemassa ja pälättämässä. Me muuten pälätettiin aika kovasti, Annelin huuliakin alkoi kuivaa niin, että piti tämän tästä lisätä huulirasvaa laugh.  Olipas mukavaa tavata. Anneli näytti taitavasti toteutettuja käsitöitään, ja juteltiin myös tästä ikuisongelmasta, käsitöiden hinnoittelusta.

Ompelin tänään äidin hoitajan tilaamaa enkeliä. Aloin miettiä sitä, mitä hoitaja aika moneen kertaan sanoi: hän ei voi maksaa paljoa ompeluksestani, koska hoitajien palkat on niin pienet. Koska hoitaja oli lämminhenkinen ja selkeästi hoiti äitiä hyvin, lupasin tehdä enkelin kohtuuhinnalla, ja pidänkin lupaukseni.

Tildan tekeminen on isotöistä, ainakin mulle, koska olen hidas nainen cool. Mietin tuossa enkelille käsiä kiinnittäessäni, että oikeastaan tämä ei mene ollenkaan oikein. Mie ostan kankaat, vanut, pitsit, maalit, tukka-ainekset, langat omilla rahoillani. Sitten teen sen pilkkahintaan hoitajalle, joka varmaan tienaa enemmän kuin mie, joka saan tonnin kuussa eläkettä. Pienikin lisäansio, vaikkapa käsitöillä on tarpeen mulle, ja päätinkin, että tuolle hoitajalle teen halvemmalla, sen jälkeen en enää, jos multa jotain pyydetään. Ei ainakaan sillä verukkeella, että palkka ei riitä.

Mie sain aika ilkeän idean. Jospa veisin tällaisen enkelitorson ja sanoisin, että tämän saa pikkurahalla, jos haluaa vielä vaatteet, hiukset, ja naaman, hinta vähintään tuplaantuu yes


No en tee sellaista, tämä oli vitsi, eikä niin kamalan hyvä vitsi edes smiley

Aika jännä ilmiö muuten on se, että kun ihmiset kuulevat, että olen pienituloinen eläkeläinen, alkaa kova rahamarina: joo, mulla on kanssa rahasta aina tiukkaa, ei riitä alkuunkaan, töitä saa paahtaa niska limassa, eikä sittenkään tule tarpeeksi rahaa... ihan kiva kuulla, mie vaan luulen, että olen väärä henkilö sympatiseeraamaan normaalituloisten rahahuolia. Tää on kanssa niin suhteellista, mikä on pieni raha ja mikä iso raha kellekin.

Kun olin menossa Annelin luo, käväisin ohi ajaessani Pelastusarmeijan kirppiksellä. Sieltä olen ostanut mm mökille suurimman osan astioista. Nyt siellä ei ollut oikein mitään kivaa, mutta pois lähtiessäni bongasin oven vierestä tällaisen korin. Mukaanhan se lähti. Hinta oli 4 euroa, ja mulla oli kolikoita 3.80 euroa. Sain 20 senttiä alennusta smiley
 

Lankakoriksi tätä ajattelin, nyt laitoin sinne kankaita. Ihan ehjä ja siisti.
 


Kirvesmies soitteli tänään. Viikonloppuna pääsen maalaamaan mökin lattian. Jokohan koko remppa valmistuisi ensi viikon aikana.. jess!

Ja äiti oli ollut hieman pirteämpi, kun sisko perheineen kävi siellä. Äiti haluaa epätoivoisesti pois sieltä laitoksesta, mutta saa nähdä, miten käy nyt, kun äidillä kuitenkin on jo paikka, missä olla (=maata). Edelleen yritetään siirtoa sinne yksityiseen hoivakotiin. Jospa äiti nyt olisi sinne tarpeeksi huonossa kunnossa..  sad