Tänään siis tulee se ennustettu maailmanloppu, vielä ei näy mitään merkkejä, mutta onhan tässä vielä muutama tunti aikaa. Päätin tehdä aakkoslistan kaikista tärkeistä asioista, jotka ovat mulle jotain merkinneet tai merkitsevät. Ihan maailmanlopun kunniaksi.

A on mun kolmen lapseni etunimen ensimmäinen kirjain. Kerrotaan nyt ne oikeat nimetkin. Antti, Arttu ja Alina. Nimet eivät ole mitenkään tarkoituksellisesti a-alkuisia, ja onhan mulla vielä neljäskin lapsi, jonka nimi ei ala A:lla. Siitä tuonnempana.

B  Bach, se isä-Bach, Johann Sebastian. Yksi lempisäveltäjäni, soitin 2b-tutkinnossakin Bachin pianokonserton. (tuon tutkinnon jälkeen valmistuin pianonsoitonopettajaksi)

C Coitus int. Ikirakkauteni kohde Juice ja ne vanhat biisit Juicelta ja Coitus int-bändiltään

Diktaattori. Leffa. Ei kaivanne selityksiä.

Elli. Meidän kissarouvamme, 15 v. Voi hyvin, erittäin nuorekas, ikäisekseen hyvin säilynyt. Kaikki on hyvin niin kauan kuin ruokakuppi on täynnä.

Fiktio. Olen enemmän fiktio- kuin fakta-nainen. Aina ollut. En osaa perustella. Sukuvika kai sekin.

Geisha. Se suklaapatukka, josta tykkäisin jos voisin sitä syödä

H  Meidän kaikkien kolmen sisaruksen etunimen ensimmäinen kirjain.Me ollaan parhaita

I   Isä. Mun tärkeimpiä ihmisiäni elämässäni. Kuolemansakin jälkeen.

J  Se neljäs lapsi. Tokaksvanhin Joonas. Mr. Järkevä. Antaa välillä mammallekin neuvoja ja laittaa jäitä hattuun. 

Keliakia ja kilpirauhanen. Mun sairaudet, jotka on huomiotava joka päivä. Sen takia uhrasin tämän helpon kirjaimen sairauksilleni. Nämä kulkee matkassa joka paikassa.

L  Liikkuminen. Taistelen sohvaperunoitumista vastaan. Viivin kanssa joka aamu pitkä lenkki, illalla vähän lyhyempi. Jumppaa ja vesijumppaa, näitä nyt ainakin.

Marjat, etenkin mustikat. Tätä menoa olen jouluun mennessä syönyt kaikki kesällä keräämäni mustikat, eikä niitä ihan vähän ollut. Kakkakin on ihan mustaa

N  Nukkuminen on nautinto silloin, kun olo on tasapainoinen ja saan nukuttua. Stressi, huolet ym vaikuttaa heti mun unen määrään ja laatuun. Nykyään posotan vähintään 8 tuntia / yö.

Ompelu. Tarvitsisin kaksi ompelukonetta, toisen mökille ja toisen tänne kotikotiin. Ihanaa pään nollausta suristella koneella tilkkutöitä, vaatteita, kaikkea..

Pelaaminen. Noloa, mutta jään kovin helposti paukuttaan jotain typerää peliä netissä. Sellaisia idioottien helppoja pelejä, joissa pitää pudotella erivärisiä palloja. No, tuli tunnustettua

Q  Quattro stagioni. Ja nyt puhun rahvaanomaisesti pizzasta, en Vivaldin sävellyksestä. Rossosta saa myös gluteenittomia quattro stagioneja, pohja on huono, mutta täytteet samat kuin normipizzassakin. Ja mitä tulee Vivaldin Neljään vuodenaikaan, niin kuluneempaa sävellystähän tuskin löytyy. En tykkää. Vivaldi on se säveltäjä, joka sävelsi saman konserton noin 300 kertaa

Ruoka. Tietenkin (kaikki tietenkin ajattelee, että tähän pitää laittaa rakkaus. Pah..). Hyvä ruoka, joko oma- tai mielellään vielä toisen tekemä, lasillinen viiniä ja siinä se on.

S Saunominen. Odottakaas kun saan mökille uuden kiukaan, istun saunassa löylyttelemässä tuntikausia..

T Teksti. Itse kirjoitettua, toisen kirjoittamaa. Tykkään leikkiä sanoilla ja kirjaimilla, tykkään lukea toisten kirjoittamia sanoja ja kirjaimia.

Ulkoilu. Välttämätöntä, olisi varmaan sittenkin, vaikkei koiraa olisi. Metsä on paras paikka ulkoiluun, hätätilassa jalkakäytävätkin menettelee.

Viivi

Westie = Viivi

Paha... ei keksi mitään. Keksiikö joku muu?

Ystävät.  Erokriisissä erottui ne Oikeat Tosiystävät. Muitakin tarvitaan. Ja toivon osaavani vastaavasti olla itse hyvä ystävä. Myös blogin kautta saadut ystävät koen tärkeiksi.

Zumba Jotain sen tapaista maanantaisin käyn vääntämässä. Olen lähinnä säälittävä näky. Mulla, joka olen aina ollut notkea ja vetreä, alkaa tulla kroppa vastaan. Onneksi mulla on pitävä pokka ja itsetunto kohdillaan

Å Toinen paha, hyppään yli

Ä  Äiti Mun oma äiti ja mie ite.

Ö  Öinen tähtitaivas mökillä. Saa joka kerran kyyneleet valumaan poskille. Tähdet on ihania

Edit. seuraavana aamuna, kun maailmanloppu ei tullutkaan: Ofelia kyseli lasteni iät. Antti Johannes, 28v, Joonas Hermanni, 26 v ja kaksoset  Arttu Aleksi ja Alina Henriikka, 20v