Jaanuska salasanablogissaan teki luetteloa, mitä ei koskaan tekisi. Tämä on mulle vähän arveluttavaa, koska mun kaveri on sanonut usein mulle, että älä SIE  sano, että ei koskaan, sillä juuri sen sie sitten menet ja teet. Otanpa silti riskin ja mietin, mitä olisi sellaiset asiat, mitä en koskaan tee.

1. Tähän tietenkin pitää ensin laittaa kaikki itsestäänselvyydet. En koskaan löisi ihmisiä tai eläimiä. En myöskään ajaisi ilman turvavyötä, enkä  hurjastelisi holtittomasti liikenteessä, koska olen yksinhuoltaja ja lapsilla ei olisi ketään, jos joutuisin sairaalaan, tai kuolisin. En kokeilisi/käyttäisi  huumeita, enkä aloita enää tässä iässä tupakkiakaan polttamaan. Viinanjuonti sen sijaan silloin tällöin on hauskaa, sitä en lopeta, mutta otan kunnon kännit muutaman kerran vuodessa, ja loput ajat pysyttelen raittiina. Lasketaanko tuo kohtuukäytöksi? Viaton

2. Sitten ne mun periaatteet, joista olen kertonut täällä.

3. Olen skorpioni, ja pitkäpinnainen kylläkin, mutta jos minua loukataan tarpeeksi tai liian usein, en anna anteeksi ikinä! Voin loukkaantua verisesti lopulta mitättömästäkin asiasta, jos kyseinen henkilö on loukannut liikaa. Poistettuani ihmisen elämästäni, hänellä ei ole mitään mahdollisuuksia päästä takaisin. Tämä tulee usein yllätyksenä näille "poistetuille". Lakkaan olemasta heille. (tämä taisi mennä vähän asian vierestä, kun pitäisi julkistaa asioita, mitä ei koskaan tekisi... no, tämä on niin outo piirre minussa, että menkööt luetteloon)

4. En pystyisi näpistämään kaupasta mitään. Joskus leikittelen ajatuksella, että pistän ripsivärin kassiini ja kävelen kassan ohi. Mun käsi ei toimisi sellaisessa tapauksessa. Halvaantuisin. En vain kykenisi.

5. En asuisi koskaan kaupungin keskustassa. Maalaismollukka!

6. Jaanuskaa mukaellen: en ota tatuointia tai lävistyksiä. Napalävistys olisi kaunis pienessä, hoikassa mahassa, (kuten Kaksoslikalla, jolle olen antanut luvan napakoruun, toisin kuin siihen rumaan huulilävistykseenHuuto) mutta mun läskimahan napakin on levittänyt itsensä leveään hymymuotoon. Ja napakoru saattaisi upota sinne syvyyksiin...

7. En lähtisi minnekään extreme-seikkailumatkalle, en vuorikiipeilisi lähes-hapettomassa ilmassa tai lähtisi jäätikölle etsimään pohjoisnapaa, vaikka kuntokin kestäisi. Silloin en sitten tunne sitä onnistumisen riemuakaan, mutta kestän sen. Yritän kokea tuon riemun jossain vähemmän vaivalloisessa lajissa, kuten sukan kutomisessa.

8. En ottaisi lemmikikseni liskoa, rottaa tai käärmettä.

Tällaisia tänä aamuna. Pakkaan tuon Saanelin rekka-auton lähtemään tuomaan mahtipalkintoa 10.000 bongauksesta, kun hän tuntuu olevan niin malttamaton ja täpinöissään, piha hiekoitettuna. Ja Pilli saa postista ehkä huomenna oman palkintonsa, Pilli sentään on jaksanut odotella rauhallisena ja hätyyttelemättäNauru. No, olette te kyllä molemmat aika ihania tyyppejä, kuten kaikki blogimaailman ystävät. Mie voisin sanoa, että

9. En ikinä jätä tätä bloggausta, niin kauan kuin henki pihisee.