Lapseni, Kaksosjätkä muutti siis lokakuussa omaan vuokra-asuntoon. Olin aiemmin sanonut, että koska Kaksoslikalla on mökillä odottamassa isoveljeltä peritty vuodesohva, annan oman sohvani Kaksosjätkälle kun hän muuttaa. Sohvasta olen kertonut täällä, se oli se halpa sohva..

Vaikka sohvalle ei sitten loppujen lopuksi tullut hintaa käsirahaa enempää, en tykännyt siitä koskaan. Väri, tummanharmaa tietenkin on passeli vähän mihin tahansa, siihen on helppoa yhdistää verhoja ja mattoja, mutta en oppinut tykkäämään synkeän harmaasta huonekalustani. Enkä kertakaikkiaan tajua, kenelle nämä nykyiset löhösohvat on tarkoitettu. Sohva on matala, siitä ei pääse ylös, ja sen  istuinsyvyys on niin iso, että ei kellään ole niin pitkää reittä, jotta pääsisi istumaan ja nojaamaan normaalisti selkänojaan. Tästä asiasta me mukuloiden kanssa väännettiin kaksi vuotta: voiko siinä istua selkäänsä niksauttamatta vai ei. Mun mielestä ei voi.

Siispä Kaksosjätkä peri sen, ja mie hyödynsin toiveikkaana taas yhden huonekaluliikkeen 10 kk korotonta maksuaikaa-tarjouksen. Tilasin sohvan, ja vasta valittuani sen tajusin, että sehän on mun Kaisan isosisko. Se meni tilaukseen, ja toiveikkaana ajattelin, että jospa tästäkään ei tarvitsisi maksaa kuin käsiraha. Höpsistä, maksulaput tuli ennenkuin sohva. Mutta sohva tuli silloin kun luvattiin. Pisteet Sotkaan siitä. Ja kuljetuskin oli ilmainen.

Jollei mulla olisi tätä

tätä

ja tätä

mulla olisi valkoinen tai ainakin vaalea sohva. Tuosta mun valitsemasta sohvasta oli tosi kaunis versio vaaleana. Mutta kun mulla on nuo kolme yllämainittua, niin päädyimme Kaksoslikan kanssa tummempaan sohvaan. Kaksoslikka kannatti punaista, ja mie myönnyin. Kun miehet kantoivat sen sisälle ja ottivat pahvit päältä pois, sanoin, että joo-o. se onkin aika... punainen

Nyt olen sitä tuossa katsellut, ja yrittänyt etsiä täytettä kulmasohvan jättämään tyhjään kulmaan. Itse asiassa se on aika kiva noin punaisena.

Kulmaukseen kannoin rahin ja korihyllyn, jossa on mun lankoja. (ja tuo musta mytty on joululahja-karhu-neuleen hihat, melkein valmiit, jippii!)

Ja mikä parasta, tuossa sohvassa voi jopa istua pidemmänkin aikaa. Ja olen sen tietty jo koe-löhönnytkin. Hyvin onnistuu molemmat!