Viivi täällä pitkästä aikaa, hei! Mie oon teille tottunut avautumaan murheistani ja huolistani, joten sallikaa minun vähän purkaa tuntojani teille. Asia koskee lähinnä tota mammaa, arvaattekin.

Mie oon alkanut nähdä vähän huonosti. Mamma sanoi, että mulla on jotain sidekal.... sidosk.... sidekul... no, jotain tulehdusta silmissä, mutta mie arvasin, mitä siitä seuraa, joten yritin olla kuin ei mun silmät rähmisi ollenkaan, eikä niitä kutittaisi. Mamma sanoi, että ne lääkkeet, joita se on vuoden ajan (kuvitelkaa! Vuosi kärsimystä jo!) lykkinyt aamuin-illoin mun silmiin, ei pelkästään auta enää. Mie kusetin sitä ja olin olevinani kuin näkisin telkkarin ihan normaalisti, kuten ennenkin.

 

DSCN0706-normal.jpg

 

 

Sitten jouduin vähän siristelemään silmiäni, että näkisin paremmin leffan

 

DSCN0707-normal.jpg

 

Ja lopulta piti ihan nousta seisomaan ja katsoa läheltä. Tässä kohtaa mamma sanoi, että huomenna tilataan sulle lääkäri. Mokasin!

 

DSCN0708-normal.jpg

 

No mehän mentiin sille Nina-lääkärille. Mie en tykkää siitä yhtään. Mut nostettiin sille pöydälle, ja mun silmiin työnnettiin sellaiset paperilaput mittaamaan kyynelten määrää. Eikö ne ymmärrä, että mie itken koko ajan SISÄISESTI, kun mua viedään aina lääkärille. Mamma tossa sanoo, että sitäkin itkettää ne lääkärilaskut, mutta mie sanoin sille, että tuki suus ja ole hiljaa. Kyyneliä ei niiden typerien läpysköiden mukaan tullut, ja sitten mamma meni sanomaan, että mun korvissakin on jotain möhnää. Missä välissä se sen kerkisi hoksata, oon raapinut korvia ihan salaisesti, jotta mamma ei näkisi. No se Nina otti korvastakin pumpulipuikolla sitä möhnää, ja siinä vaiheessa mie sanoin vienosti :UIH! Ei se sattunut, mutta piti vähän esittää.. Möhnä tutkittiin, eikä siinä ollut bakteereita, tiesinhän mie sen, mutta ei ne usko mua, oman itseni asiantuntijaa.

Sitten mamma sai pussillisen lääkkeitä mukaan. Katsokaa, näitä se tunkee minuun monta kertaa päivässä.

 

DSCN0654-normal.jpg

 

Ja hahhah, mamma meni ihan sekaisin, kun joitain lääkkeitä annetaan kaksi ja osaa kolme kertaa päivässä. Sen piti tehdä oikein taulukko, milloin se laittaa tippaa silmään ja milloin korviin ja milloin huuhtoo ja milloin kostuttaa.

 

DSCN0657-normal.jpg

 

Jos oisin kielenkäytöltäni brutaali, sanoisin että nyt terrieriä vit.... mutta koska en ole, sanonpa vain, että nyt muuten kyrsii!

 

DSCN0661-normal.jpg

 

Ja olin kuulevinani, että mamma sanoi tänään Kaksoslikalle, että huomenna Viivi trimmataan. Voi pahus! Mie en nouse täältä lattialta. Kantakoon autoon ja trimmiin. Tai menkööt ite välillä. Mokomakin karvapää!

 


DSCN0726-normal.jpg