Varoituksen sana kera juputuksen ja raivon:

Mulle tulee sähköpostiin tarjouksia firmasta nimeltä Citydeal. Niissä on kaupunkikohtaisia tarjouksia esimerkiksi ravintoloihin tai kampaamoihin, sekä lisäksi se välittää erilaisia tarjouksia eri firmoilta. Joka päivä tulee yksi tai useampi tarjous, ja kerran olen sieltä tilannutkin vuoden Nortonin halvalla. Se diili toimi, joten en osannut epäillä mitään, kun marraskuussa tilasin sitä kautta digikameran puoleen hintaan 49 euroa. Maksoin kameran nettipankissa, ja jäin odottelemaan.

.. odottelin..

... odottelin..

...........odottelin...

Kameraa ei alkanut kuulua. Joulukuun lopulla yritin ensimmäisiä kertoja soittaa citydealiin. Jonotusta, odottelua kuin konsanaan Soneran asiakaspalvelussa. Ei kestänyt hermo. Laitoin sinne asiasta sähköpostia. Siihen ei vastattu. Laitoin toisen sähköpostin, hieman äreämmän. Ei vastattu. Kolmas sähköposti oli niin täynnä perkeleitä, että vastaus tuli muutaman tunnin kuluttua.

Suurin ongelma oli siinä, että mulla oli kuitti suoritetusta maksusta. Mulla oli tallella myös se tarjous sähköpostissa, josta ostin kamerani. Mutta mistään ei käynyt ilmi, mikä firma myi sitä kameraa. Niitä yhteystietoja tarvitsin. Citydealin vastauksessa pyydettiin ottamaan yhteyttä palvelun tarjoajaan, eli kameran myyjään ja toivotettiin hyvää päivämjatkoa. Silloin mun suoni katkes päässä ja raivo pääsi valloilleen.

Seuraavaan sähköpostiini ei vastattu.

Kirjoitin uuden, aivan kammottavaa tekstiä sisältävän viestin, jossa nöyrästi ja paskat, kamalalla kielenkäytölläni vaadin heitä ottamaan selvää, kenelle olen maksanut 21.11 kamerasta, jota en ole saanut. Vastaus tuli nopeasti ja yhteystiedot yllättäen löytyivätkin, vaikka he ensin yrittivät muuta väittää.

Seuraava sähköposti kameran myyjälle. Vastaus tuli nopeasti: mun tilausta ei ole toimitettu sinne ollenkaan, rahat ovat ditydealilla, ja he ovat velvollisia korvaamaan maksamani tuotteen, jota mulle ei ole voitu toimittaa. Kun tämän kuulin, laitoin citydealiin postia, jollaista he tuskin ovat ikinä vielä saaneet, vaikkakin tiedän, että en ole ainoa, jota on kusetettu. Vastausta ei ole tullut, enkä enää montaa päivää odottele. Laitan asian eteenpäin, viisikymppiä on mulle iso raha, eikä mulla ole varaa lahjoitella sellaisia summia kenellekään, ei yksityisille ihmisille eikä firmoille. Seuraavaksi asia lähtee kuluttajavirastoon. Katsotaan, mistä kanat pissii.

Älkää siis langetko tuon firman tarjouksiin. Tarjoukset on hyviä, mutta tuotetta ei välttämättä toimiteta teille ikinä.

Loppuun vähän kevyempää. Makkarini, pikkuruinen neidonkammarini on muotoutumassa näköisekseen. Tosin olen tässä visioinut mielessäni tuon yhden, sängyn vieressä olevan  seinän tapetoimista jollain kivalla kuviotapetilla. Täällä kun on kaikki seinät maalattu vitivalkoisiksi. Ehkä tapetoin myös makuualkovini takaseinän samalla tapetilla. Mutta toistaiseksi saa olla näin:

Eikä kaikki täällä ole valkoista. 1981 ostettu lipasto kulkee kodista toiseen, jossain vaiheessa maalasin mäntypuisen lipastoni sireenin väriseksi. Edelliseen kotiini ostettu taulu pääsi makkariin.

Ai niin, olen heilutellut myös puikkojani iltaisin. Tuloksena on uuteen kotiin matkanneita siililap(a)sia. Ja lisää on tulossa, kahdet on jo valmistuneet näiden jälkeen, ja yhdet puikoilla.

(älkää siitä sinisestä langanpätkästä piitatko, se jäi vahingossa yhdestä peukalosta roikkumaan väärään paikkaan)