Asuntokaupat siis alkaa olla ajankohtainen juttu. Ensiesittelyn (siis sen ensimmäisen yleisen näytön) jälkeen meni viikko, ja asunto meni kaupaksi. Onneksi, tässä alkaa pussin pohja häämöttää, ja inhoan muutenkin niitä yleisiä näyttöjä, jonne voi tulla kuka tahansa nuuskimaan.  Myynnin pitkittyminen olisi tiennyt vähittäistä hermoromahdusta.

Nyt sitten pitäisi alkaa miettiä, mihin tästä lähden. Ja muuttaako Kaksoslikka vielä vähäksi aikaa mun kanssa, vai olisiko mahdollista jo muuttaa omaan vuokra-asuntoon ja luottaa siihen, että asumistukea saisi, ehkä jotain osa-aikaista työtäkin. Siis monta päätettävää. Kiire ei ole, koska tämän ostava pariskunta alkaa nyt myydä omaa taloaan, ja olen luvannut heille kohtuullisen ajan, jotta heille ei iske paniikki omansa kauppaamisessa. Takarajan aion kuitenkin asettaa, sovitaan se sitten yhdessä, kun tehdään välittäjän kanssa virallinen myyntisopimus (joka tehdään ilmeisesti perjantaina, välittäjä just soitti).

Onhan mulla tietty jo pientä säätöä uuden kodin suhteen. Aika pitkällekin säätöä, nimittäin mun vuoro on tullut aso-jonossa, ja mulle on jo kolmea asuntoa tarjottu. Sekä lisäksi olen katsellut aso-asuntoja välittävän firman normaaleja vuokra-asuntoja, ja siellä olisi pari tosi kiinnostavaa, tosin alueelta, jonne en alunperin ajatellut muuttaa. Mutta saahan nainen muuttaa mieltään jos haluaa? Vanhalla kasarmialueella, 5 kilometrin päässä kaupungista olisi muutama vapaa aso- ja vuokrakoti. (MK tietää varmaan, mistä kasarmialueesta puhun...) Mulla on tästä asiasta hyvä kutke. Ja Kertulla myös

Tähän muuttaa pariskunta, jonka lapset on jo muuttaneet maailmalle. Siis tämä elämänvaihe edessä, kun omakotitalo tuntuu kahdelle liian isolta ja vaivalloiselta. Lapsiperhekin tänne olisi sopinut, talossa on nuoria perheitä ennestään. Mutta sittenhän pysyy ikärakenne ennallaan, luulen että pariskunta on mun ikäisiä. No, perjantaina se sitten nähdään. Ja jos nimet on sopimuksessa, heti ensi viikolla käyn katsastamassa pioneerikentän laitamilla olevat asunnot, mielenkiintoisin niistä on 1900-luvun alussa rakennetussa entisen kasarmin kerrostalossa. Mutta menoa tää nyt sitten on.